Does your mother know


Okej, nu kan ni ju få tro att jag är i Sverige igen men det är jag inte. Jag och en del av musketörerna har varit på Ikea i eftermiddag. Jag säger bara HALLELJUA!!
Jag kommer lägga min besvikelse på Sverige borta bara för ett tag och vara oerhört tackasam för detta underbara land en liten liten stund. Kamprad, ojoj. Jag är så glad att du finns annars hade jag nog inte kunnat få mina knäckebröd. Kassörskan i kassan skrattade åt mig när jag gjorde mina glädjeskutt när jag fick se Leksandsknäckebröd. Jag måste säga att jag avskyr bröd här, jag ogillar bröd hemma men jag avskyr det här. Jag har hittat en god limpa med russin i men gissa vad det är över då? Jo något slags sockerlager som tar bort hela alltet med att vara nyttigt. Jag tror jag blir tokig. Men nu har jag köpt på mig ett lager med knäcke, jag tror jag ska klara mig ett litet tag iaf.
Annars inhandlades det gifflar, lite svenskt godis, peppakakor, glögg (hör och häpna), ni som känner mig vet att jag inte dricker glögg men jag kände att jo, nu är det dags att lära sig. Den var dock alldeles för söt. Jag har också köpt lingonsylt och unnade mig två kakor när vi lunchade i resturangen, punchrulle och chokladboll. Ojoj, tänker ni. Hon kommer rulla hem och ja det kommer jag. Ni får nog bärga hem med mig lyftkran!!
Nej alldels underbart har det varit idag och vi var verkligen toklyckliga av denna lilla utflykt som fick oss glömma allt vad skola, stress och ångest heter och bara slappna av och ha det trevligt.
Ikväll firade vi med middag, pasta och ädelostsås. Underbart gott och nu sitter jag här och var egentligen färdig för att gå vidare men nej, jag vill inte. Jag orkar inte. Jag ville bara vara och avsluta denna toppendag i mitt lilla skyffe till rum men lyckligt medveten om att jag har det så fruktansvärt jävla bra. (ta stenhårt i trä nu för annars smäller det väl)
Har städat upp här så nu ser det någolunda stiligt ut, försökt delat ut det sista av Davids saker som han lämnade och nu är mitt golv tomt på saker förutom mina fruktansvärt snygga gummistövlar.

Här ser ni dem tillsammans med pyjamasbyxor och en bit av min sängkant, mina fina tofflor och min tvättpåse och mitt fruktansvärt sexiga golv. Heltäckningsmatta is the shit. Får ni chansen, så se till att ni verkligen begraver era hus i dem. Det finns inget mysigare och hälsosammare...... Who the fuck Im I kidding?! Jag avskyr dem. Går inte att hålla rena, sprider äckliga bakterier och dammar. BLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!


Vi intar en aningens skönare sängar än de vi har här på Elms och vägrar lämna dessa!


Älskade Ikea och hemma. Gult och Blått is the shit!


Vikingar är vi allihopa! (det blev en hel del skratt från en äldre man som såg oss bli helt lyriska i dessa fina små hattar)

Lite bildspel där från dagen. Det var underbart. Jag hittade även på Sainsburys yougurt med blåbärssmak så jag köpte den och ett nytt hårspray då mitt förra jag köpte var värdelöst och snart slut. Jag hoppas på det bästa nu från det nya!

Nej nu ska jag sussa tror jag, eller ta bort det där sminket som aldrig fick visa sin perfekthet utanför mitt rum och sen bädda ner mig med lite choklad och fortsätta lyssna på Chet Baker och bara njuta! Jag har förälskat mig i honom. Underbar soft musik, perfekt för en kväll som denna! Softaste kvällen på väldigt länge och så himlans bra på många många sätt och vis!




Puss på er!

Rock`n Roll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0