Living on a prayer

Ni får se några bilder från igår först, sen kan jag sammanfatta hur gårdagens quiz slutade.


De supernsygga glasögonen som delar av klass kammade hem i pubquizet. Det kanske blir hett mode till sommaren, vad tror ni?


Här testar Fia om hon kommer ta sig an nästa sommars mode. Jag tror denna blogg kommer göra sig bra som en modeblogg, vad tycker ni? Kanske kan jag tjäna stora pengar på det också. Det skulle ju vara super. hehe.


Jag och Hanna på efterfest hemma hos Henke och Martin. Hanna är förövrig från Tyskland och en supergullig tjej som jag/vi lärde känna när jag bodde på Grant House, hon bodde på samma våning som grabbarna grus. (Solle, David och Filip) Hon ska lära mig åka snowboard!
Bilderna förövrigt tillhör Fia.

Ja, kvällen igår. Jag gjorde klart uppsatsen, vi knallade ner till Parlour med tanke på att ta en öl. Det blev en aning mer än så vilket resulterade i en hel del knasigheter som att trakassera den söta killen i kören som vi stötte in i, vi förklarade för honom att hans kör var den mest oorganiserade kören i hela världen, för att raskt gå vidare och trakassera de snälla kristna människorna som delar ut kaffe/te och kakor. Linnea fick mig att framstå som djävulen och jag var djupt imponerad över att de inte drack då jag tyckte jag och Linnea vad det perfekta fulla paret. Vilket vi förmodligen inte alls var. Vi var nog förbannat jobbiga. Linnea fick mig att spilla ut allt mitt te medan vi vinglade vidare påväg till den efterfest som Fia och Henke var och köpte vodka till (ja i denna stad går det att få tag på sprit vilken tid som helst på dygnet).
Jag drack vodka och det resulterade i att jag har spytt från och till sen inatt. Droppen var nog när vi efter att ha tagit en taxi hem, spydde mitt framför vakterna här på Elms och de ber Fia hålla koll på mig och jag blir jätteupprörd för jag var minsann inte full. Fia fick sen stabilisera en full Linnea under ena armen och en full Jessica i den andra.

Imorse skulle uppsatsen vara inne och jag har nog aldrig varit så bakis i hela mitt liv när jag, Linnea och Fia iklädda mjukisbyxor och mjukiskläder släpade oss till bibblan för att skriva ut våra arbeten för att sedan lämna in dem på school of politics. Jag höll på att börja kräkas varje gång jag var tvungen att stå still för hela världen snurrade.
Vi har nu anamat den Belfastiska stilen. Gå i mjukiskläder till skolan. Jag är så stolt. Not!

Från skolan och hem, har legat i sängen sen dess och nästan sett en hel säsong av Weeds. Tack snälla David för att jag fick dem. Jag är fast. Jag har inte fått behålla något jag försökt mig på att inta idag, tillomed spydde upp vattnet jag drack.
Vi hade bokat bord på the Barking Dog vi tjejer ikväll, och det var ett trött och slitet gäng som samlades i köket vid 17 tiden för att prata ihop oss. Dock så lyckades vi piffa upp oss så pass och ta oss iväg till middagen som var alldels underbar ikväll. Så trevligt ställe, lite dyrt men värt det. De andra tjejerna älskar deras lamm.
Fia råkade få en fluga i sin mat, hur nu den kommit dit, men personlen var underbar. Hon fick en hel ny rätt och ägaren eller hon som var chef iallafall kom och bad så mycket om ursäkt och när vi hade ätit färdigt så fick vi alla som kompensation efterrätt, och gudarna ska veta att deras efterrätter är att dö för. Väldigt trevligt och proffsigt gjort av dem. Precis så som service ska vara i mitt tycke och vi var mycker nöjda med vår middag.
Det var en alldels lagom utflykt för oss ikväll och jag är nu tillbaka i mitt rum som jag faktiskt har städat upp lite grann för det såg ut som ett bombnedslag efter denna vecka med uppsatsskrivning och efter i natt.

Sitter nedbäddad i min säng med mina nya pyjamsbyxor på mig som jag köpte förra helgen när Micke var här. De är zebrarandiga, rosa och svarta. Jag gillar dem. Mysiga. har köpt popcorn som jag tänkte poppa och weeds går i bakgrunden.

Så, uppsats 3 klar, det är helg, och imorgon ska vi på julmarknad nere i stan. Hoppas det fina vädret som vi hade idag men som jag inte hann eller orkade njuta av håller i sig till imorgon. Det blir nog en hel del julmys imorgon, samt lite shoppande tillsammans med tjejerna. Hoppas på en fika också.

Vi pratade om det idag en sväng, att vi alla är lite rädda för att komma hem och bli griniga. Vi har setts varje dag sedan vi kom hit och vi gör allt tillsammans. Det kommer bli en chock att inte ha de andra tjejerna runt omkring sig och det kommer förmodligen bli väldigt tomt utan dem och alla våra upptåg som vi ger oss ut på dagligen. Bara att inte kunna samlas i köket för frukots, fika, lunch, middag i mjukiskläder och bara prata och tjuta av skratt som vi gör minst 10 ggr om dagen när vi ses kommer jag att sakna väldigt mycket.
4 veckor kvar på måndag och vi börjar redan räkna ner och det börjar bli tungt i hjärtat att veta att ännu ett äventyr snart är över. Ett äventyr som verkligen har gett mig vänner för livet och ett minne som jag kommer leva på föralltid.
Dock planerar vi re-union här + att de kommer att hälsa på mig på gotland på Almedalsveckan. Kommer bli toppen. Ser fram emot det.

Nej, nu ska jag poppa mina popcorn och se på weeds och bara mysa. Hoppas ni alla har det bra. Jag har det bra.

Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: josefine

En bild på pyjamasbyxorna tack!

2009-11-26 @ 09:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0