Over the rainbow

Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med den nya inredningen på min blogg. Det blev himlans fint måste jag säga om jag får tycka till lite själv. Kvinnligt som Linnea skulle ha sagt och det är ju den jag jobbar på. Kvinnlighet. Hehe.
Just nu känner jag mig inte det alls kvinnlig eller faktiskt inte så fräsh alls. jag sitter på samma stol som jag suttit på sen imorse. Försöker fortfarande bena ut min uppsats men jag är så fruktansvärt trött på den att det blir mest att man sitter och stirrar in i skärmen. Jag är okoncentrerad och ofokuserad. Jag ägnar 10 min åt uppsatsen, sen blir jag uppgiven och gör något annat i 1 timme för att sedan bli arg på mig själv och tänka 10 min till på uppsatsen. Det går runt, runt, runt men jag antar att allt skapande tar sin lilla tid och är i behov av eftertanke och reflektion. Dock tror jag inte att att eftertanke och reflektion är att designa om sin blogg, skapa en ny musikmapp på spotify med Belfast musik. Det är dags för det kände jag, den borde nog heta dansmappen istället eftersom den nästan bara innehåller musik som vi dansar till på Parlour. Dock är det musik som får en vicka lite på rumpan trots att  man i vanlig ordning sitter och gungar på stolen. Ikväll lyssnar jag på Britney Spears av någon anledning, jag skulle lägga till henne "3" i Belfastmappen men blev fast men nu får jag nog ta och byta, det får finnas en gräns på hur mycket flickig jag kan bli. Haha! Jag kanske ska publicera vår Belfastmapp här. Hehe!

Jag borde ta tag i och läsa igenom en artikel så jag kan skriva de sista 200 orden på uppsatsen för att lägga den åt sidan för idag/kväll. Jag är lite hög på socker med, jag får fan ta och sluta med att äta snart. detta är inte bra. En redan lite plufsig flicka börjar bli ännu plufsigare. Inte bra detta. Efter uppsatsen är inne på fredag är det en nyttigare livsstil som helt enkelt måste vänta henne.

Jag tänkte ge er lite bilder från helgen, Fias födelesdag och så var ju Micke picke Päronpung här. hehe.


Micke har blivit en liten spännis. snygg som få är han men det har han alltid varit!

Slottet vid Cave Hill. Det var väldigt mysigt att komma ut i naturen igen efter all asfalt man blir matad av här.


Det blommar fortfarande här


Uppe över Victoria Square gallerian. Det var lite läskigt att åka upp med hissen. Det gunga lite otäckt så vi skynda oss ner igen efter att ha knäppt lite bilder. Ingen av oss har förkärlek till höjder.
City Hall har fått upp julgranen och julmarknaden har börjat, ska dit på fredag efter att ha lämnat in uppsatsen.

Har lånat ett kort som från Fias kamera. Ett på oss allihopa. Det var en helmysig helg!
På Parlour. Ja jag har ätit för mycket. jag ska sluta. snart. sen!


Orginalbilden till min header, tog den vid slottet.


Trädgård vid slottet med utsikt över Belfast!


Micke Picke Päronpung. Btw, jag har lagt beslag på hans Danzig-tröja med starka tankar om att han inte ska få tillbaka den. *hemlighet*

Hm, jag gick från Brittan till Backstreet Boys, hur gick detta till? Man kan ju undra. Nej det är bäst att byta musik fort som fan nu, snart lyssnat hela nya skivan med mina gamla idoler. Tror jag nog har hört nån låt från den utan veta att det var det de var.

Jag har fortfarande mitt slut kvar och jag har verkligen inte det minsta lust att skriva den. Sitter och funderar hela tiden på vad jag ska skriva men jag är blockerad. Det finns inget i mitt huvud. Helt plötsligt vet jag inte vad varken marxism eller djurrätt är. GAAAH! Varför kunde jag inte valt något enkelt för?!

well! fuck it. ge mig bara ett G så blir jag nöjd!

Rock´n roll babies.

Kommentarer
Postat av: josefine

det ser ut som ni hade en mysig helg! puss på dej!

2009-11-19 @ 11:25:23
Postat av: sofie

Jag vill oxå strutta omkring med en Primark-påse! Fusk fusk fusk!!

2009-11-20 @ 17:12:37
Postat av: Anonym

Fina bilder! Hajade till när jag såg Micke i skjorta, har nog inte sett honom utan bandtröja annars :-)

2009-11-20 @ 19:35:31
Postat av: Jessica

Josefine: ja det var supermys!

Sofie: Ja det är toppen, man får bara ont i huvudet när man väl är där.

Anonym: Tackar, och nej det är något nytt han har anamat, väldigt stilig är han!

2009-11-20 @ 21:26:23
Postat av: Henke

Missade visst att skriva mitt namn. Det är jag som var "anonym" :-)

2009-11-22 @ 01:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0