Chasing cars

Mammas bil är riktigt skön att köra, den spinner som en liten katt, dock blir jag nervös för att jag ska råka repa den, köra in i något eller rentav köra över något djur och ha sönder den. Pappas bil är mera "it" för mig, det tar 1 km innan den kommer upp i 90 km i timmen, den låter lite som en traktor, den är av plåt (räddade mitt liv när jag körde av vägen förra sommaren), den är stor och klumpig. Man behöver inte vara rädd för att den blir skitig, lite bucklig, repig mm. Såna bilar gillar jag. Det enda denna bil inte har är en bra stereo, därför har jag kört med mp3 idag när jag körde till stan för fika med Anna och lite shopping. Kanske inte det allra vettigaste men det är mest landsväg vi talar om och radion är lite svår att få in kanalerna på och helt tyst kan man inte ha det när man kör heller.
Pappa har erbjudit mig att köpa hans gamla bil, den är ännu större och klumpigare, man behöver inte oroa sig ett skit för skråmor och jag har en gång pressat den upp i 145 km/h. Det var kooljt. Fast det lät som den skulle ramla sönder vilken sekund som helst och det tog mig ett antal km att komma upp i den hastigheten. Ja, jag gillar fart men sen jag körde av har jag blivit en chicken, inte för att jag körde för fort då, höll alla hastighetsbegränsningar, men jag är mer rädd att köra på något. Jag erkänner dock att de finns ingen mer frihetskänsla än att köra riktigt fort till en bra låt. Metal är bra om man vill köra fort. Metal och pappas gamla bil skulle vara alldeles fantastiskt bra, tänk om vi kunde skippa åka skitbuss till Wacken och ta bilen istället? Kan man köpa öl med sig hem! Det är en tanke som har slagit mig och jag funderar på att överväga detta. Dessutom har den gott om utrymme och städar man upp och donar till så blir det dåligt väder så kan man festa i den. hihi. Här ska det övertalas =)

Jag ska aldrig mer flytta, det meddelade jag min far idag. Jag har tröttnat på att packa och packa upp.  Jag tror jag ska lägga in lite före och efter bilder här när jag är lite mer klar. Nu kan man iaf gå och jag tror jag fått ordning på min garderob. Nu ska bara allt jag inte ville ha upp eller det jag har packat ner som redan stod i mitt rum få någon plats i huset också, rent ut av så ska det slängas eller ges bort till någon som vill ha det. Jag vill inte ha det. Jag ska sluta äga saker. Jag ska ha så lite saker som möjligt hädan efter.
Pappa sa att jag inte ens behövde ha en egen tandborste om jag bor ihop med andra, bara att jag "lånar" av de andra. En tanke. Se upp i Belfast om jag bara kommer i det jag har på mig.
Kan ni fatta att idag har jag hittat min gamla suddsamling från lekis, spikarna som läkarna satt ihop min ankel med som jag tydligen har sparat, 6 par jeans jag inte andvänder (som jag inte kan ha heller för den delen, hoppet är det sista som lämnar en, hehe), 3 gamla mobiler som jag tydligen sparat, 2 par gamla glasögon, och en jävla massa elektroniksladdar som jag fan inte vet vart de kommer ifrån, vad de tillhör eller vadfan jag ska göra av det. Har jag inte behövt eller saknat det så lär jag ju inte göra det i framtiden heller så det blir nog kasta. Jag är en sucker på att kasta, jag är som en hamster. Roligare att spara! Denna sommar ska de kastas!

På tal om hamster. Min syster har köpt en. När hon hämtade hem mig ilördags ville hon gå på djuraffär, jag borde ha anat det och inte låtit henne gå in, men när vi kom ut så hade hon köpt en liten dvärghamster som numera heter Göran the Hamster (Göran måste uttals med engelsk brytning). Det är min man som döpt honom. Jag tyckte Nisse den tredje, det är väl den tredje i ordningen nu. Får se hur länge denna överlever. Den senaste valde att brutalt avsluta sitt liv en julafton för några år sedan till min systers förtvivlan efter att hon nyss yttrat orden "Detta måste vara den bästa julen någonsin". Sen dog hamstern, det var den julen ja. Och nej, min syster tar hand om sina djur, hamstern dog av ålder! De två innan valde att äta upp varandra, så går det när djuraffärer ska tvinga en köpa två och de blir könsmogna och tydligen är två hanar. Smart! Göran the hamster fräste iaf åt mig idag, tycker han ska vara tacksam då jag ordnat hans nuvarande bostad som består av min gamla vattentunna jag hade till hästarna. Den är stor, så ni behöver inte oroa er att han har det litet. Syss blev tvungen att skaffa en ny bur då vår mor slängt hennes gamla. Mor är bra på sådant. Hon slängde mina favoritskor när jag var i Australien pga av att det var ett litet hål i dom. Jag har nästa förlåtit henne för det, men bara nästan. Jag älskade de där skorna! Kanske därför jag revoltat och äger numera allt för många för mitt eget bästa om nu mor skulle få för sig att kasta fler så har jag ett lager till.

Mess skickat till far min: Om man har flatlöss, måste man sitta i djursalongen då?  (När vi går på båten)
Mess skickat till mor min: Vi ska ut och rasta flatlösen.  (när vi var påväg till krogen)
Två döttrar som har hemskt roligt under båtturen hem.

Imorgon blir det nya tag, måste få undan allt och iordning innan jag börjar jobba. Jag vill inte. Nu ska jag erkänna något. Jag vill inte börja jobba, men jag vill inte plugga heller. Jag vill vara lat hela sommaren, klippa gräset på sin höjd och pilla ur navelluddet med jämna mellanrum. Jag önskar att jag kunna sprudla med energi men jag gör inte det. Jag är sådär lagom softis just nu, lite öl, tvserier, brownisar och gött sällskap skulle vara toppen. Skulle någon laga mat åt mig också skulle det vara ännu bättre, och tvätta mina kläder och städa. Haha. iaf några dagar. Jag skulle kunna tänka mig att åka runt lite på gotland med kameran. Det hade varit soft. Det vill jag. När får man tid till sådant?

Nej, nu är klockan allt för mycket. Drack en whisky med mamma efter att vi kommit hem. Har hämtat henne från jobbet. Nästa vecka ska vi jobba tillsammans. Det ska bli skoj. Faktiskt. På riktigt. Jag menar det.

Rock´n roll babies, nu fryser jag snart tuttarna av mig. har fönstret öppet och inte så mycket kläder och bara halva kroppen under täcke. Burr!

Kommentarer
Postat av: sofie

haha fantastiskt roliga mess era föräldrar får! Låter som om vi är på samma nivå angående flyttandet, aldrig mer säger jag bara. Men vi trivs fint i ditt lilla krypin! Sovit som stockar i natt, så pass att Jimmy försov sig till jobbet i morse.



Ska åka till pappa ikväll och låna dammsugare, har redan tröttnat på dammråttorna i hallen:) Känns som att det kommer bli mitt uppdrag att dammsuga placet hela sommaren. Men hey, vad gör man inte?;)



Puss

2009-06-16 @ 13:44:19
Postat av: Jessica

Sofie: Jag vet, det kan inte vara lätt att ha döttrar om oss. Nej fan heller. Hädan efter kommer jag flytta endast i nödfall och kanske inte ens då. Haha det är bra, jag saknar min säng, den är så jävla skön.



Det låter bra! Ta på dig mitt jobb som jag sa upp mig från innan påsk. jag ville se hur långt det gick. Det gick alltså ända till att du tog tag i saken.

Btw. pappa lagade min dammsugare, kanske kan ta med den tillbaka om vi har bil när vi kommer till metallica! Puss

2009-06-16 @ 23:24:22
Postat av: sofia

jo,,,visst är de skönt å slippa jobba, men man hittar saker att göra hela tiden för man blir så rastlös....suck alltså.

2009-06-17 @ 14:35:45
URL: http://tidqvist.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0