Ett första flummigt inlägg

Sova var det jag skulle göra men inte kan jag komma mig för att ta det sista steget. Tänderna är borstade, kläderna är av och jag sitter tom i sängen under täcket. Det enda jag behöver göra är att stänga av och sätta ifrån mig datorn. Dock kommer jag inte för mig det utan jag bara sitter och glor i i skärmen och funderar på om det finns nått sista jag kan pressa ur den innan jag blir tvungen att ställa ifrån mig den i ren tristess. Ofta så kan jag komma på tusen onödiga saker som jag egentligen inte alls behöver kolla men kollar ändå, och så får jag en sån där störd tanke av att det var ju onödigt du kunde ju ha sovit ist. Det kommer ju gynna mig imorgon när klockan ringer halv sju (gymdags) men ibland så är fan inte förnuftet med mig. Det måste jag erkänna! Dock måste jag erkänna att jag njuter av stunderna när jag sitter nedbäddad i sängen och surfar runt när alla andra sover. Prata med någon avlägsen bekant på msn, strutta runt och läsa eventuella intressanta och mindre intressanta saker. Lyssna på musik. Filosofera. Njuta av att umgås med mig själv.

Idag har jag sparat ett mjölkpaket, alltså inte med mjölk i utan bara själva förpackningen. Arlas kampanj med de svarta mellanmjölksförpackningarna. Tyckte de var sjukt snygga så det måste sparas! Onödigt, ja visst säkert är det så men jag måste bara ha det kvar!  Jag som precis kommit ur att man inte behöver spara på allt man samlar på sig och så sparar jag ett mjölkpaket men jag måste, måste måste, måste ha det. Man kanske kan göra något kreativt med det?! Dock är jag inte så kreativ av mig så man kanske ska be någon av sina kreativa vänner göra något med det. *fundera och ge ifrån sig ett brett leende*

Vi har ett interntskämt mellan oss tjejer i klassen nu när vi läst mycket Eu. Standalisering. Allt ska standaliseras och i ett ganska hett och väldigt övertrött försök till att pressa in mera kunskap kom vi på den biljanta idén, tyckte vi då lite höga på för mycket kunskap och för lite sömn, att man borde standalisera kuken. Den är ju perfekt  då den både kan vara böjd, rak, liten, stor, tjock, smal!  You name it. Eftersom Eu försöker standalisera allt så kommer det väl snart införas hur människan ska standaliseras för att vara just människa. Vi skratta så vi grät när vi kom med våra förslag hur en standalisering av kuken skulle se ut och vi hade en idé om hur vi skulle lägga fram förslaget när vi var på vår studieresa till Bryssel för några dagar sedan. Dock var vi allt för blyga för att lägga fram en sån grej men vi fnissa allt lite åt det själva. Jag älskar när det seriösa kan blandas upp med lite oseriösa inslag och göra det till en riktigt god cocktail som gärna ska avnjutas i gott mysigt sällskap!

Nej, dags att avsluta detta första inlägg kanske. Dags att sova. Det blir en seriös dag imorgon, hoppas det kan blandas med lite oseriöst flumm. Gott & Blandat is the shit! Imorgon blir det nog mest seriöst är jag är rädd, men jag gillar lite ordning och reda också. Oseriösa samtal kan man inneha efter det seriösa har avklarats!

Var rädda om er och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0