Skrubbsår

Jaha ja. Här sitter jag i bara trosor. Fick tipset på apoteket förut att lufta skrubbsåret så mycket som möjligt. Så får väl hålla min inomhus några timmar idag för att lufta. Fick bättre kompresser till området där jag inte har någon hud alls kvar också. det svåra kommer vara att tejpa fast dom då jag måste göra det på en del av skrubbsåret. *aj* Dock anser jag nog att det är skönare så än att ha en kompress sittandes fast i det öppna såret som jag haft i två dagar nu. Det gör ont. Jag gillar inte sår heller. Inte så stora iaf. Så blev fan illamående när jag skulle ta bort och göra rent idag.
Känner mig rätt duktig ändå, jag har inte gråtit en enda tår över detta. Inte ens när jag ramla, men då var jag väl för full. Jag som är en riktig snyftis. Jag gråter till avsnitt av Greys Anatomy.
Jag har börjat fundera på vad som egentligen gjorde ondast. Min krigsskada från Island då jag drutta i backen med ett stor smäll efter ett riktigt glädjehopp från tokstollen till häst jag red. Det borde jag har åkt och kollat upp för det knastra konstigt i min höft i flera månader efter och jag kunde inte sova på två nätter för det mitt ben dunka och pulsera. Fast lik förbannat hoppa jag direkt upp igen och red hela vägen in i mål. (var ute på en långfärdstur på 4 dagar) Ramla av första dagen. Fick hoppa upp med hästen på fel ben för att jag inte kunde stöjda på det jag slagit i. Då hade jag inte några öppna sår dock. Dert som gör det pissigt nu. Jag kan inte sitta på röven för jag har ett öppet sår där. När jag ramla av så var de bara skönt att få sitta ner fast de gjorde ont. Kommer någon en cm ifrån det så känns det. hahaha.
Roliga är att mamma har skitkul åt mig, och min syster. Tydligen så var en av hennes jobbarkompisar lite förvånade över att både syss och jag alltid ringer mamma när vi gjort nått dumt. Klart mamsen får veta allt. Hon är helt klart en av mina bästa kompisar!  Tror jag och syss alltid varit så, vi berättar. Jag tror inte jag har några hemligheter för någon, sånt verkar tråkigt. Jag har inget att dölja och alla har ett förflutet med mindre bra saker men de är en del av mig det också.

Jag vill köpa nytt objektiv. Så fort jag får skattepengarna blir det ett nytt! Yeah!

Förutom skrapsåret har helgen varit helt okej, fredagen kan vi väl glömma och första delen av lördagen då jag bara var bakis och seg. Grillningen var mysig men svinkallt, kul att folk ska envisas med att vara ute trots att det blåser storm. När vi slutligen gick in så kunde jag inte känna mina fötter eller fingrar, mätt var jag iaf.
Spelades dryckeslekar men jag hade ingen större lust att vara med, inte göra något crazy så jag skrapar upp någon annan kroppsdel. Inte skönt!  Fick höra Nellie the Elephant. Tror kanske jag kan hjärntvätta några med den låten. Mohahahahahahahahhahaha!
David och jag smet iväg på bio på kvällen, det var mys. Smuggla in folköl i en mcdonalds mugg. Vi somna båda två så tror vi missade slutet. hehe. Jag hade lite svårt att sitta i de där stolarna. allt är lixom rätt oskönt när man måste balansera vikten på vänster sida. hehe.
Blev Family guy efter det hemma här, tror vi såg 15 min av filmen innan båda somna. hahaha. så smidigt. Såg klart den igår ist. Så jävla klockrent. Jag somnar fan alltid till film, oavsett tidpunkt på dygnet. Alla som känner mig vet. Jag är omöjlig. Jag tycker bara det blir så mysigt och då somnar jag. Helst ska man ha en filt och lite kuddar att gosa in sig med. Perfekt! Dock brukar jag få tvätta den där filten och kudden då jag nästan alltid lyckas dreggla ner dom och mig själv. hahaha. Så jävla stilfult förstår ni! Däcka inte med mig, eller somna inte med mig. Jag är så förbannat gosig av mig så jag kommer med största sannolikhet att dräggla ner er. Vissa av er vet redan det, har upplevet det, eller har hört den parten som blev neddrägglad prata om det.
Jag tycker dock ni ska ta det som en komplimang. Att bli nerdrägglad av mig är ett bevis för att jag tycker att ni är ganska så mysiga sällskap. Fast å andra sidan, vill man blir neddrägglad så kanske man skaffar sig en hund istället?!  Inte en snart 25-årig brud med salivproblem. haha!

Nej, göra något klokt kanske!

Åh, jag kom på en sak. varför ligger tryckaren så långt borta när man har svårt att orientera sig?! Telepatera den hit från skrivbordet kanske?! Ge hit den förbaskade fjärrkontrollen.
Hungrig är jag också, kanske ska äta något? Hm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0