Bamsetandborste och senila upplevelser!

Idag fick jag en ny tandborste av min far och min syster. Jag är hos familjen över påsken och glömde min tandborste. Mycket prat har det blivit om tandborstar nu men det tåls att bygga på för det var inte vilken tandborste som helst utan det var en barntandborste med Bamse på. Far och syss tyckte de var mycket fyndiga. Det tog mig en aning längre tid att borsta tänderna förut än tidigare men de köpte iaf en tandborste åt mig. Haha! Sött!

Jag har fått reda på att de finns bildbevis på min storslagna fylla i onsdags och väntar spänt för att få se resultatet av kvällen eftersom det verkar som att minnet sviker mig på vissa punkter. Tur att man har mindre onyktra vänner med sig som kan dokumentera. Det är inte så att jag alls egentligen tycker att de är jobbigt. Jag hade förbannat kul och jag brukar inte minnas allt även som nykter då jag förmodligen ärvt mitt senila minne av min moder som glömmer både det ena och andra. Häromsisten hittade jag mitt havregrynspaket i kylskåpet! Hur fan fick det egna ben och gick dit?! Jag kan iaf inte minnas att jag ställt det där. Hehe! För några veckor sedan stod jag i min hall, fullt påklädd och sminkad och redo för att gå på fest men bara visste att jag hade glömt något men kunde inte riktigt veta vad det var. Jag kollade igenom allt om och om igen. Kläder: Check, pengar: Check, Nycklar: Check, Skor: Check. Det tog mig säkert 10 min innan jag kom på att jag glömt ölen i kylen. Lite smått irriterande när jag insåg hur seg man kan vara.  En annan sak är att jag alltid måste kolla 2 ggr innan jag går hemifrån om jag verkligen har kläder på mig. Kläder brukar vanligtvis inte vara en sån sak som man skulle kunna glömma sätta på sig. Dock om det skulle hända så skulle det vara himlans pinsamt så därför kollar jag någon gång innan jag går att alla plagg är på. Kind of wierd but hey, Im only human, atleast I think I am. Det kanske är så att jag egentligen är något helt annat och vad jag egentligen upplever som detta är inte alls vad det ser ut att vara. Nej jag har inte druckit rödvin, bara en Irish. Och jag tänker tro på detta är den existerande verkligheten tills någon överbevisar mig PUNKT

koojlt är det nya uttrycket som ska användas flitigt hädanefter, en gotländska variant av cooolt men med lite mer "ko" i snitsen och sen gäller det att få till "j;et" där i mitten innan "l:et" Jag tror jag ska lyckas med det som det gränsfall jag ändå tycks vara på gotlänningfronten, Erkännas ska väl att de senaste åren har jag varit bara "sommargotlänning" men jag är för fan född på detta ställe, Dags att inte vara så lättpåverkad av mina kompisar dialekter och bredda min egen. Fortsättningsvis blir det mycket "Naj" och "Joe fo fan".


Peace, porr och p-piller på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0