Måndag

Per säger:
 Du är rolig du   Åh, kan inte du komma och besöka min teatergrupp med tio brunstiga tonårstjejer? De ställer bara massa snuskfrågor till mig och jag behöver nån som kan hjälpa mig att ge svar på allt 
Jessica säger:
 Haha, då har du hittat rätt människa 
 Hur gamla är de och vad vill de har reda på?
Per säger:
 9 av dem går i sjuan och en går i nian och tro mig, de vill veta allt   Fast mest är det om mig de vill veta så du kanske inte är till nån större hjälp ändå, om du inte kan låtsas vara min flickvän och berätta allt om min förträffliga nakenhet 
Jessica säger:
 Hahahaha, det kan jag lätt fixa   skvallra med högstadiebrudar.

Per är en gammal klasskompis från gymnasiet. Han är min Per hela dagen!
Jag tror inte jag har ändrats spec mycket i min öppenhet insåg jag när han skrev till mig. Ganska samma som för 6 år sedan, kanske mer strukturerad nu, mer utvidgad men still the same. Jag skäms inte, har inga hämmningar men kan bli rätt så blyg i vissa situationer. Då hettar det till om kinderna!

Ikväll har jag bara softat, det har varit otroligt skönt. Snart är det project runway, måste se. Gillar sådana program. Skapande program. Därför jag gillar roomservice med. Tänk om de kunde starta ett fotoprogram. Då skulle jag vara bänkad!
Har redan tröttnat på Ipred-lagen. Den suger! De mesta som man laddade ner förut var tv-serier. Sådant som ändå kommer sändas på tv, men eftersom Sverige är så förbannat segt så kommer ju saker och ting inte hit med en gång och vissa serier kommer inte alls så då var det perfekt att ladda ner och kolla på om kvällarna. Jag betalar fan tv-licens så man kan ju faktiskt se det som så att jag betalar för det jag ser ändå eftersom det ändå sänds på svensk tv fast något halvår efter att jag laddat hem och sett det. Jag betalar ju även för att ha boxern så jag betalar fan för mig trots allt.
Nu blev det nog mycket "fan" men så är det faktiskt. Det är fan!
Förstår inte varför man inte kan se Internet som ett stort bibliotek där människor lånar av varandra. Jag skulle tillomed kunna tänka mig betala för att ladda ner PÅ ETT VILLKOR, att pengarna går direkt till skaparna av musiken, filmen osv och inte till några mellanhänder. En tanke iaf!
Jag förstår att musiker som lever på sin musik måste ha den inkomsten men nedladdningen kan också ha bra effekter för nystartade band att skapa en lyssnarkrets.
Jag tänker inte ens räkna på hur mycket pengar jag lägger på att se de band jag gillar och är intresserad av varje år. Det är ett antal tusen kr.

Jag längtar efter mina skattepengar. Då blir det nytt objektiv till min bebis! Wohoo!

Nej nu blir det mera te och slappa röv framför tvn.

Rock´n roll!




Kommentarer
Postat av: Per

Vilken ära att få vara med på din blogg ;)

2009-04-29 @ 21:37:50
URL: http://perwahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0